13 Şubat 2016 Cumartesi

Siyah Noktalar XXX


    Yuksek ihtimalle erkek kadin ayirt etmeden hepimizin basina bela olan su siyah noktalardan kurtulmak oyle sanildigi kadar kolay olmuyor. Ya duzenli olarak ayda en az 2 defa iyi bir yerde cilt bakimi yaptirmak gerekli ki bu biraz masrafli olabilir, ya da kendi basimizin caresine kendimiz bakmamiz soz konusu. Genellikle herkesin soyle boyle bildigi en klasik yontem dustan sonra sicaklikla acilan gozenekleri sikmaktir. Ben de uzunca bir sure bu yolu denedim, dustan cikar cikmaz kil maskeleri yaptim, sir agda kullandim belki gozenekleri temizler diye, denedim de denedim. Istedigim sekilde YOK OLMADILAR. Tamam, biliyorum zaten kalici olarak yok edemem bunlari, cilt kirlenen bir sey sonucta, siz temizliyorsunuz o bir daha kirleniyor. Zaten siyah nokta dedigimiz sey ciltteki kir ve yag tabakasinin gozenekleri tikamasindan kaynakli olusan lanet pis bir sey. Cildinde olmayanlara cok ozenirim...
    Bu noktaciklarin iki tipi varmis diye okudum hep. Siyah olanlar goze en cok batanlar cildin ust tabakasinda kalanlar, bir de bunlarin beyazlari var daha alt tabakada sikisan beyaz gorunumlu yag butonu tarzindakiler. Her iki cesidi de iyi temizlenmedigi takdirde sivilcelenme yapiyorlar malesef...

    Gelelim kurtulma yollarina.. Ben bu dustan sonraki maskelerin falan ise yaramadigini gorunce derin arastirmalara basladim. Bir baska blogda su asagidaki aparati gordum. Cilt bakimi yaparken de bunu kullaniyorlarmis zaten. 

    Bu aparati Watsons'dan yaklasik 5 liraya aldim. Her dustan sonra burnumun uzerinde, kaslarimin ortasindaki bolgeye ve cenemdeki gorunen butun siyah noktalari minik halka seklindeki tarafiyla bastira bastira canim aciyana kadar yok etmeye calistim  :D. Alisana kadar ozellikle burun uzerinde cirkin bir acisi oluyor ama muhtemelen sizler de benim gibi bunun icin her turlu aciyi cekmeye razi gelebilirsiniz zira bu aparat MUH-TE-SEM! Ellerinizde sikamayacaginiz yerler var ki ozellikle benim burnum kesinlikle elle ugrasmaya musait degil. Halka kisminin yetisemedigi yerlerde daha derinlerdeki noktalara ulasmak icinse diger taraftaki fazlaca sivri ucu kullanabilirsiniz. minik bir delik acip halkayla tekrar bastirdiginizda acilan gozenekten sikisan yagi cikariyorsunuz rahatca. Ama kullanmadiginiz sure icinde uzerindeki plastigi cikarmasaniz iyi olur cunku elinize batabilir ve oldukca sivri-keskin kendisi.

    Simdi bu siyah noktalari nasil cikaracagimizi biliyoruz da dustan ciktigimizda yuzumuzdeki o buhar odasi etkisi olmuyor hicbir zaman. Cunku sampuanlaniyoruz, sabunlaniyoruz ve cilt gozenekleri sadece buharla temas etmediginden istedigimiz kadar acilmiyor, ustelik temizlik kimyasallari da bence bunu engelliyor. Bu yuzden bir yuz saunasi arayisina gectim. Arkadasim Watsons'dan aldigini soyleyince hemen gittim ben de aldim bir tane. Sadece yuz saunasi olarak gozenek acmak icin degil ayni zamanda nefes acici olarak da kullaniliyormus bunlar.






    Watsons'da 50 liraya satilan bu urun kullanimi kolay ve oldukca is goruyor. Minik haznesine olcu kabiyla suyunu koyuyorsunuz, dugmesini ceviriyorsunuz ve cok kisa surede buhar vermeye basliyor. ben yuzumu tam olarak buna oturtamiyorum cunku buhar o kadar sicak ki canim yaniyor. Bu yuzden havluyla basimi ortuyorum ve mumkun oldugunca yaklasmaya calisiyorum. 
Bu buhar uygulamasindan sonra da yukarida anlattigim aparatla oyma islemlerine basliyorum. 15 dakikadan fazla yuzunuzu buhara maruz birakmamaniz gerekiyor. Her seyin fazlasi zarar :D

    Buhar uygulamasini haftada 2 veya 3ten fazla yapmiyorum ama bunun yaninda da her dustan ciktigimda ne olur ne olmaz diye bir tur daha aparatimla temizliyorum. Her uygulamadan sonra da kolonya benzeri alkollu bir seyle aparati temizlemeniz sivilce olusumu ve hijyen acisindan da onemli tabii. 

    Isteee bunlar siyah noktalarimi temizlemek icin yaptigim basic uygulamarim. Bu uygulamardan sonra neler yaptigimi da bir sonraki yayinda anlatacagim. Simdiden siyah noktalarla ilgili sizlere ve kendime sabirlar diliyorum :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder